جدیدترین و به روز ترین اطلاعات روز
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
لینک دوستان
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان لبخند و آدرس redica.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 172
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 4
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 4
:: بازدید ماه : 7
:: بازدید سال : 42
:: بازدید کلی : 783
لیپوساکشن چیست؟

بسیاری از افراد در قسمت های مختلف بدن خود چربی های ناخواسته و مقاومی دارند که حتی با رژیم و ورزش هم نمی توانند آنها را آب کنند. این چربی های موضعی که خلاص شدن از آنها می تواند بسیار دشوار باشد، ممکن است پس از بارداری و در نواحی شکم، پهلو، ران ها یا پشت، به وجود آمده باشند لیپوساکشن روش برداشتن چربی های اضافی بدن است

 در صورتی که وزنی نرمال دارید اما قسمتی از چربی های بدنتان به ورزش و رژیم واکنشی نشان نمی دهند، بهتر است لیپوساکشن را انتخاب کنید.

آیا لیپوساکشن با وجود برداشتن چربی ها، منجر به کاهش وزن می شود؟

در پاسخ باید گفت خیر. از آنجایی که لیپوساکشن سلول های چربی را خارج می کند، اغلب فکر می کنند که می توانند با این روش، بدون ورزش و تغییر رژیم غذایی وزن خود را کاهش دهند. با اینکه بیشتر بیمارانی که از روش لیپوساکشن استفاده کرده اند، وزنی کم نکرده اند، اما به طور متوسط می توان انتظار داشت که بیمار با لیپوساکشن بین ۱ تا ۲ کیلوگرم وزن کم کنند. 

در صورتی که پس از لیپوساکشن شکم یا نقاط دیگر بدن، پرخوری کنید یا ورزش نکنید، سلول های چربی باقی مانده می توانند بزرگتر شوند و وزن فرد ممکن است اضافه شود. با این تفاوت که این بار در قسمت دیگری نمود پیدا خواهد کرد.

لیپوساکشن چه قسمت هایی را هدف قرار می دهد؟

لیپوساکشن می تواند برای نقاط مختلفی از بدن انجام شود و نتیجه مطلوبی داشته باشد. البته لیپوساکشن ران و شکم پهلو بیش از سایر نقاط انجام می شوند. با این حال هزینه لیپوساکشن نسبتا بالا و دوره نقاهت طولانی (۶هفته) دارد.

قسمت هایی از بدن که می توان لیپوساکشن را برای آنها انجام داد شامل:

  • غبغب
  • گردن
  • شکم
  • پهلو ها
  • ران ها
  • صورت
  • سینه

می شود.

سخن آخر

 

به طور کلی تمام روش های زیبایی که طی آنها چربی ها از بدن خارج می شوند، به علت عدم کاهش وزن به عنوان راه حل نهایی توصیه نمی شوند.

 اما درصورتی که از چاقی مفرط رنج می برید و به دنبال روشی همیشگی برای کاهش وزن هستید،  لاغری با جراحی گزینه مناسب تری برایتان خواهد بود. هدف جراحی های لاغری مانند اسلیو معده، عمل بای پس معده،  جراحی ساسی بای پس ، حلقه و …ایجاد تغییرات موقت در ظاهر فرد نیست بلکه می توانند زندگی را که به دلیل چاقی مفرط، سال ها از آن محروم بوده اند، به دست آورند برای دریافت مشاوره جهت انجام عمل چاقی با آقای دکتر عنبرا بهترین متخصص عمل اسلیو ایران تماس بگیرید

 

 
تعداد بازدید از این مطلب: 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : دو شنبه 26 اسفند 1398
نظرات
آیا چاقی ارثی است؟

بر خلاف تصور عامه، چاقی ارثی آنقدر ها هم واقعیت ندارد عوامل ژنتیکی مرتبط با چاقی نقش بسیار کمی در ابتلا به آن دارند علاوه بر ژنتیک، روش زندگی افراد نیز تاثیر فراوانی بر چاقی و اضافه وزن آنها دارد. حتی با وجود ژن چاقی، افراد چاق می توانند با تغییر رویه زندگی و حمایت خانواده و دوستان به آهستگی وزن کم کنند.

در صورت عدم کاهش وزن، تغییر رویه زندگی همچنان می تواند سلامت فرد را بهبود بخشد. اگر فرد با تغییر رژیم غذایی و ورزش هم نتوانست وزن کم کند می تواند جراحی اسلیو معده را که نوعی جراحی لاغری است، انجام دهد.

آیا امکان دارد که چاقی ارثی باشد؟

پزشکان معمولا پیشینه سلامت خانوادگی را از بیماران خود جمع آوری می کنند تا بتوانند افرادی را که در خطر بیماری های مرتبط با چاقی مانند دیابت، بیماری های قلبی عروقی و برخی انواع سرطان هستند، را شناسایی کنند.خانواده ها نمی توانند ژنتیک خانوادگی خود را تغییر دهند اما می توانند عادات صحیح غذایی و فعالیت های فیزیکی بیشتر را در محیط خانواده جا بیاندازند.این تغییرات می توانند سلامت اعضای خانواده و پیشینه سلامت خانوادگی نسل آینده را بهبود بخشند.

چرا وراثت نمی تواند سرنوشت انسان را تعیین کند؟

احتمال اینکه علت گسترش روز افزون چاقی در دنیا تغییرات ژنتیکی باشد، بسیار کم است. به همین دلیل ژن ها مانع تکرار تنوع ژنی در طول یک نسل شده و ژنتیک اغلب برای چند نسل ثابت باقی می ماند.چه چیزی طی ۴۰ سال گذشته توانسته آمار چاقی را تا این اندازه افزایش دهد؟ پاسخ مشخص است: محیط.

  • آماده بودن غذا در تمام ساعات روز
  • کاهش قابل توجه فعالیت های فیزیکی که عامل اصلی چاقی کودکان می باشد.
  • افزایش زمان تماشای تلویزیون، استفاده از کامپیوتر و انجام کارهایی که نیاز به تحرک ندارند.
  • ورود غذاهای فرآوری شده، فست فود ها و نوشیدنی های پر شکر

تغییرات محیطی که پرخوری را برای افراد آسان تر، و انجام فعالیت های فیزیکی را دشوار تر کرده است، در افزایش اخیر چاقی و اضافه وزن نقش کلیدی ایفا می کند.

افرادی که دارای ژن چاقی هستند ۲۳ درصد بیشتر از افرادی که فاقد این ژن هستند، مستعد چاقی و اضافه وزن می باشند. اما ورزش و فعالیت فیزیکی این احتمال را کاهش می دهد. اشخاصی که دارای ژن چاقی بودند اما ورزش می کردند، ۳۰ درصد کمتر از افرادی که دارای این ژن بودند اما تحرکی نداشتند، مستعد چاقی بودند.

چنانچه از چاقی همراه با یکی بیماری های ذکر شده در این مقاله رنج میبرید میتوانید تحت عمل جراحی چاقی قرار بگیرید. اگر برای انجام این عمل مصمم هستید و میخواهید بدانید آیا کاندید مناسبی برای عمل هستید یا نه به نزد دکتر عنبرا از بهترین متخصص جراحی لاغری و باریاتریک مراجعه کنید

تعداد بازدید از این مطلب: 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : یک شنبه 25 اسفند 1398
نظرات
ارتباط چاقی و افسردگی

چاقی و افسردگی دو معضلی هستند که مردم زیادی در سراسر دنیا با آنها دست و پنجه نرم می کنند. این دو بیماری ممکن است به صورت همزمان و توامان در فرد بروز کنند اما هنوز مشخص نشده که کدام یک منجر به دیگری می شود؛ آیا اثرات چاقی بیش از حد مستقیما افسردگی را به وجود می آورد؟ یا افسردگی منجر به اضافه وزن مفرط می شود؟ جواب هر دو سوال “بله” است.

هیچ گاه نمی توان تعریف دقیقی از افسردگی ارائه داد. بسیاری از مردم افسرده اند اما این موضوع را نمی دانند. بعضی ها هم در ظاهر افسرده اند اما در واقع اینطور نیست.

 افسردگی به دو جزء تقسیم می شود: بخش روانی و فکری که روحیه ی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد و بخش فیزیکی و جسمی که بر مواردی مثل خواب و اشتها اثر می گذارد.

چاقی باعث افسردگی می شود

 احتمال ابتلا به افسردگی در افراد چاق، ۲۵ درصد بیشتر از افرادی است که چاق نیستند. چاقی می توانند باعث ایجاد یک تصویر ذهنی ضعیف از خود، کاهش اعتماد به نفس و انزوای اجتماعی گردد که همگی علائم افسردگی هستند. کودکان چاق مورد تمسخر هم سن و سالان خود قرار می گیرند و همین باعث می شود که گوشه گیر شوند. اضافه وزن مفرط در هر سنی دلیل اصلی نارضایتی، ناراحتی و نا امیدی بیمار است.

افسردگی باعث چاقی می شود

کسانی که افسرده هستند یا کم اشتها می شوند، یا بیش از اندازه غذا می خورند. کم تحرکی و انزوا طلبی آنها باعث می شود که غذای مصرفی در بدن سوخته نشده و تبدیل به چربی گردد و نتیجه ی این امر اضافه وزن و چاقی می شود زیرا میل به خوردن غذا بالا می رود تا سطح سروتونین را به حد نرمال برسند.

درمان چاقی و افسردگی

روی شادی تمرکز کنید شادی هم باعث درمان چاقی و افسردگی می شود.

خود را مجاب به حرکت و فعالیت کنید

غذاهای شیرین را در رژیم غذایی خود محدود کنید

 اگر اراده ی انجام این کارها را ندارید و یا پس از عمل به آنها نتیجه ی چندان مطلوبی نگرفته اید،  لاغری با جراحی تنها چاره ی باقی مانده است.بعد از عمل چاقی، روحیه ی بیمار با کاهش وزن تدریجی بهتر و بهتر می شود. یک معیار استاندارد برای تعریف چاقی این است که، داشتن توده ی بدنی (BMI) بالاتر از ۳۰ است برای محاسبه شاخص توده بدنی  (BMI ) با مراجعه نزد  جراح لاغری خوب مشخص می شود که اضافه وزن دارید و اگر دچار چاقی مفرط باشید بای پس معده، اسلیو معده و دیگر روش های جراحی لاغری معرفی می شود.

 توجه:

جراحی لاغری اغلب راه حل آخر بوده و زمانی انجام می شود که تمام تلاش های دیگر در راستای کاهش وزن بی نتیجه مانده و سلامت بیمار در خطر باشد.

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : پنج شنبه 22 اسفند 1398
نظرات
درباره پرخوری عصبی یا (بولیمیا)

پرخوری عصبی نوعی اختلال تغذیه ای است که مانند بسیاری از اختلالات تغذیه، پیچیده بوده و هنوز به طور کامل درک نشده است. علت آن می تواند ترکیب ژنتیکی و عوامل روانشناختی و محیطی باشد. افراد مبتلا به بولیمیا مقدار زیادی غذا می خورند و سپس سعی می کنند از طریق رفتار های جبرانی مانند استفراغ، استفاده از ملین ها، مصرف قرص های لاغری و ورزش، کالری های اضافی را دفع کنند. در این چرخه، حس شرم و خجالتی به فرد دست می دهد که حاضر است برای مدت طولانی این اختلال را مخفی نگه دارد.

بسیاری از افراد مبتلا به بولیمیا شرایط روانی مشترکی دارند و استرس و اضطراب در میان آنها بسیار شایع است. این افراد اغلب در تعدیل احساسات خود مشکل دارند و نمی توانند میانه رو باشند. رژیم گرفتن یا اختلال در تغذیه می تواند احتمال ابتلا به بولیمیا را افزایش دهد. زنان (خصوصا زنان جوان) بیشتر از مردان مستعد ابتلا به اختلالات تغذیه ای مانند بولیمیا، پرخوری و بی اشتهایی عصبی (آنورکسیا) هستند.

علت های پرخوری عصبی

علت اصلی هنوز مشخص نشده است اما چند عامل، مشترکا باعث ایجاد اختلالات تغذیه ای می شوند. این عوامل می توانند ژنتیکی، محیطی، فیزیکی و فرهنگی باشند.

  • تغییرات و تحولات پر استرس زندگی
  • داشتن سابقه ی سوء استفاده جنسی یا آسیب روحی
  • تصویر ذهنی منفی از خویش
  • کمبود اعتماد به نفس
  • حرفه ها یا فعالیت هایی که روی ظاهر و اجرای فرد تمرکز دارند.

نگرانی و ترس از افزایش وزن یکی از شاخص های روحی بولیمیا می باشد. در صورتی که این فرد مدام از وزن یا ظاهر خود سخن می گوید، ممکن است در شرف ابتلا به یک اختلال تغذیه ای باشد.

 اگر بسته های باقی مانده از غذا را در سطل آشغال مشاهده کردید، می توانید به پرخوری عصبی شک کنید.

درمان پرخوری عصبی

از آنجایی که بولیمیا اغلب ریشه در کمبود اعتماد به نفس دارد، نقش مشاور و روانشناس در درمان فرد بسیار اهمیت دارد.

عمل جراحی کوچک کردن معده

چاقي ممكن با جراحي چاقي بهتر شود ولي پرخوري عصبي و علايم گوارشي برطرف نمي شود،بايد ابتدا با مشاور و روانشناس درمان  شروع شود، روانشناس پس از مشاوره وقتی مطمئن شود که شما مبتلا به بیماری هایی مانند افسردگی یا اختلال پرخوری ندارید می توانید جراحی لاغری انجام دهید بهترین متخصص جراحی لاغری از چندین روش استفاده می کنند که شایع ترین آنها  اسلیو معده، بای پس معده، حلقه قابل تنظیم معده و ساسی بای پس با سوییچ اثنی عشری.

 

 
تعداد بازدید از این مطلب: 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : دو شنبه 19 اسفند 1398
نظرات
بی اشتهایی عصبی چیست؟

بی اشتهایی عصبی یک اختلال عصبی و تغذیه ای است که در آن فرد بیمار بسیار بیشتر از میزانی که برای سن و قد وی مناسب باشد، وزن کم می کند. وزن این افراد معادل یا کمتر از ۸۵ درصدِ وزن یک انسان سالم است. این اشخاص حتی اگر شاخص توده بدنی (و با محاسبه BMI  )بسیار پایینی هم داشته باشند، به دلیل ترس از چاق بودن یا چاق شدن، عمدا غذای خود را محدود می کنند. همچنین ممکن است این افراد برای کاهش وزن به ورزش های مکرر، استفاده از ملین ها و استفراغ روی بیاورند که اغلب این علائم می تواند نشان دهنده ی اختلالی دیگر به نام پرخوری عصبی(بولیمیا) نیز باشد.

در واقع دو نوع آنورکسیا(anorexia nervosa) وجود دارد. یکی از آنها با پرخوری و سپس پس دادن کالری ها همراه است. نوع دیگر آن شامل محدود کردن مقدار غذای روزانه ی فرد است.

علائم بی اشتهایی عصبی

علائم فیزیکی بی اشتهایی عصبی اغلب مربوط به گرسنگی است. همچنین بی اشتهایی عصبی شامل مشکلات رفتاری و احساسی می شود که به علت درک غیرواقعی از وزن بدن و ترس بی اندازه از چاقی و اضافه وزن به وجود می آیند.

علائم رفتاری بی اشتهایی عصبی شامل تلاش برای کاهش وزن از طرق زیر است:

  • محدودیت شدید غذایی از طریق رژیم های سریع یا روزه
  • انجام ورزش های شدید
  • پرخوری و مجبور کردن خود به استفراغ کردن برای دفع کالری های دریافتی که می تواند شامل استفاده از ملین ها، انما(تنقیه)، مواد غذایی رژیمی و محصولات گیاهی شود.

علائم رفتاری و احساسی بی اشتهایی عصبی عبارت است از:

  • سروکار داشتن با غذا، که در برخی مواقع شامل آشپزی برای دیگران و لب نزدن به آن می باشد.
  • صرف نظر از خوردن غذا یا حذف وعده های غذایی به صورت مکرر
  • انکار گرسنگی یا بهانه آوردن برای نخوردن غذا

چگونه می توان از بی اشتهایی عصبی پیشگیری کرد؟

با وجودی که آگاهی دادن به مردم درباره مزایای داشتن تغذیه ی سالم به طور کلی مفید است، اما برای پیشگیری از اختلالات تغذیه ای و مشکلات این چنینی کمتر موثر است.  از آنجایی که این اختلال عصبی و روانی بوده، در طول درمان هیچ دارویی مصرف نمی شود. به جای آن، استفاده از رژیم غذایی صحیح و مشاوره های مکرر برای بهبود و درمان بیمار الزامی است. برنامه غذایی سالمی تنظیم کنید تا به وزن متوسط خود بازگردید و سعی کنید رابطه بهتری با غذاها برقرار کنید.

اگر شما با وجود کم خوری از چاقی مفرط رنج می برید کم خوری غیراصولی کاری اشتباه است لاغری با جراحی گزینه مناسبی برای افرادی است بهتر است با بهترین جراح لاغری مشورت کنید جراحی های کاهش وزن مانند (عمل اسلیو معده ،عمل بای پس و...) می تواند زندگی شما را نجات دهد اما برای رسیدن به این نتیجه باید تغییرات همیشگی و چشمگیری در خوراک، ورزش و زندگی خود ایجاد نمایید.

تعداد بازدید از این مطلب: 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 17 اسفند 1398
نظرات
رژیم لاغری سریع

 رژیم گیرنده ها اغلب با دیدن کلمه ی” رژیم لاغری سریع ” یا عبارت ” به سرعت وزن کم کنید” وسوسه می شوند. بسیاری از برنامه های تجاری کاهش وزن، قول می دهند که شما با برنامه آنها می توانید به سرعت وزن کم کنید و سپس وزن خود را در همان حد نگه دارید. اما مشکل اینجاست که بسیاری از این رژیم های زودگذر و مخرب واقعی و عملی نیستند. البته این لزوما به این معنی نیست که کاهش وزن سریع، بد و مضر است.

انواع رژیم لاغری سریع

چگونه افراد به سرعت وزن کم می کنند؟ روش های معمول کاهش وزن شامل رژیم های کم کالری(LCD) و رژیم های بسیار کم کالری(VLCD) می باشند. افراد رژیم گیرنده باید قبل از انتخاب یک رژیم لاغری از تفاوت های این دو آگاه باشند.

رژیم های کم کالری

برنامه های غذایی که برای خانم ها روزانه ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ کالری و برای آقایان ۱۲۰۰ تا ۱۶۰۰ کالری در نظر می گیرند، با عنوان رژیم های غذایی کم کالری در نظر گرفته می شوند.

رژیم های بسیار کم کالری

این رژیم ها معمولا یا رژیم های مایعاتی هستند، یا مصرف غذا های عادی در آنها بسیار کم یا به کلی حذف شده است. در رژیم های بسیار کم کالری، برای فرد رژیم گیرنده روزانه ۸۰۰ کالری در نظر گرفته می شود

مزایای رژیم لاغری سریع

 معمولا این رژیم ها بیشتر از چند هفته دوام نمی آورند. همین باعث جلوگیری از دلزدگی فرد با غذا های محدود درون برنامه ی غذایی می شود که معمولا این برنامه شامل غذا هایی است که باعث بیشترین کاهش وزن می شوند.

رژیم های روزه داری امروزه یکی از محبوب ترین برنامه های کاهش وزن سریع می باشند.

رژیم لاغری سریع مانند رژیم کم کربوهیدرات و پر پروتئین برای شروع یک رژیم لاغری طولانی مدت مناسب می باشد که به فرد کمک می کنند تا وزن کاهش یافته خود را ثابت نگه دارد. 

بنابراین بهترین راه برای کاهش وزن چیست؟

با اینکه علم پزشکی ثابت کرده که کم کردن وعده های غذایی تان نمی تواند به کاهش وزن کمک کند اما شما می توانید با افزایش زمان ورزش روزانه و دریافت برنامه غذایی از یک پزشک تغذیه، وزن خود را کاهش دهید و تمام مواد مغذی که بدنتان به آن نیاز دارد را دریافت کنید.

درباره انجام عمل جراحی لاغری فکر کنید!

شاید با خودتان بگویید که هزینه جراحی لاغری هم بالا است لاغری با جراحی  میتواند فواید بسیاری برای افراد چاق داشته باشد هدف از جراحی چاقی، درمان دائمی چاقی با  عمل اسلیو معده (رایجترین و پرطرفدارترین روش لاغری) است. برای مثال شما باید شاخص توده بدنی بالای ۳۵ داشته باشید اگر خواهان انجام  جراحی لاغری در تهران هستید با مراجعه به مطب دکتر عنبرا  متخصص جراحی لاغری در غرب تهران مراجعه کنید

 

 
تعداد بازدید از این مطلب: 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : پنج شنبه 15 اسفند 1398
نظرات
آیا اضطراب باعث چاقی می شود؟

اضطراب و چاقی می توانند به صورت مستقل پیشرفت کنند و یا دلیل مشترکی داشته باشند. بی تحرکی (معمولا ورزش نکردن) در واقع موجب افزایش چشمگیری در علائم اضطراب و اضافه وزن می شود. علاوه بر آن، تغذیه ی ضعیف هم می توانند هردو شرایط را به صورت همزمان به وجود آورند.

 بسیاری از کسانی که درگیر اضافه وزن هستند، نگرانی شان در رابطه با ظاهر و سلامتی خود، اضطراب را در این افراد بالا می برد. متابولیسم هم در زمان عود اختلالات استرسی (مانند حملات پانیک) شروع به کند شدن می کند. همه ی اینها رابط میان چاقی و اضطراب هستند؛ به گونه ای که حتی شناسایی علت و معلول را سخت می کنند.

کورتیزول: هورمون استرس یا همان هورمون کورتیزول در زمان استرس و اضطراب به میزان قابل توجهی ترشح می شود. 

  • تحولات گوارشی: اضطراب به شدت گوارش را تحت تاثیر قرار می دهد و می تواند آن را کند کرده و یا تغییر دهد.
  • بی تحرکی: اضطراب همچنین باعث خستگی و کمبود انرژی می شود. وقتی حرکت می کنید، بدن کالری می سوزاند؛ پس وقتی در حرکت نیستید، کالری چندانی نمی سوزانید.
  • درمان های اضطراب: بسیاری از داروهای کاهش اضطراب باعث افزایش وزن می شوند.
  • غذا خوردن به عنوان سلاحی برای مقابله با اضطراب: هرچه بیشتر بخورید، چاقی ناشی از اضطراب شما بیشتر می شود.

 

چگونه باید چاقی ناشی از اضطراب را درمان کرد؟

خبر خوب این است که چاقی چه بر اثر اضطراب باشد، چه پرخوری ساده، به یک روش درمان می شود اگرچه نه برنامه ی تناسب اندام و نه رژیم نمی توانند اختلال اضطراب را درمان کنند، اما یک سبک زندگی سالم، عوارض آن را کاهش می دهد.

افراد چاق معمولا به خاطر شرایطی که دارند از طرف اطرافیان سرزنش می شوند خیلی غیر عادی نیست اگر این افراد از جامعه دوری کنند یا سعی کنند وارد روابط عاطفی نشوند. اگر وزن شما حدودا ۲۰% از وزن نرمالتان بیشتر باشد شما یک فرد چاق محسوب می شوید

یکی از دقیق ترین معیار ها برای سنجش چاقی، استفاده از محاسبه BMI است. در واقع BMI مرجعی برای نشان دادن حجم بدن است که بدین صورت محاسبه می شود:

BMI کمتر از ۱۸٫۵ = کمبود وزن
BMI بین ۱۸٫۵ تا ۲۴٫۹ = طبیعی
BMI بین ۲۵ تا ۲۹٫۹ = اضافه وزن
BMI برابر ۳۰ و بیشتر = چاق

روش های درمانی متعددی برای این رفع این مشکل استفاده می شود که عبارتند از : رژیم های غذایی کم کالری، دارو، تغییرات رفتاری و ورزش درمانی.

با این حال، تنها درمانی که برای چاقی مفرط خیلی موثر بوده  روش جراحی لاغری است. عمل اسلیو معده یا انواع دیگر جراحی ها(بای پس معده، جراحی ساسی بای پس، حلقه معده ) روشی برای کاهش سطح چربی بدن است.با این همه باید دید که آیا شما کاندید خوبی برای جراحی چاقی هستید بهترین جراح لاغری پس از معاینه بیمار می تواند نتیجه بگیرد که کدام نوع جراحی چاقی برای وی مناسب است

 

 
 
تعداد بازدید از این مطلب: 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : دو شنبه 12 اسفند 1398
نظرات
رابطه ی میان کم خوابی و چاقی در کودکان

علاقه ی شدید کودکان به تلویزیون، گوشی همراه، بازی های کامپیوتری و خوردن خوراکی های ناسالم حین استفاده از این وسایل باعث می شود که والدین شان هرشب آنها را با جر و بحث به اتاق خواب ببرند و مجبور به خوابیدن کنند.

تحقیقات نشان می دهند که کم خوابی بر وزن کودکان هم اثر دارد و کودکانی که کمتر از ۱۰ ساعت می خوابند، دچار چاقی می شوند 

میزان خواب رده های سنی مختلف، با هم متفاوت است. و بطور میانگین میزان ساعات مورد نیاز خواب برای هر کسی بر اساس موارد زیر است:

  • بزرگسالان مسن ۶۵ سال و بالاتر از آن (۶۵+): ۷-۸ ساعت
  • بزرگسالان (۱۸-۶۴ سال): ۷-۹ ساعت
  • نوجوانان (۱۴ تا ۱۷ سال): ۸-۱۰ ساعت
  • کودکان مدرسه (۶ تا ۱۳ سال): ۹-۱۱ ساعت
  • پیش دبستانی ها (۳-۵ سال): ۱۰-۱۳ ساعت
  • کودکان نوپا (۱-۲ سال): ۱۱-۱۴ ساعت
  • نوزادان (۴ تا ۱۱ ماه): ۱۲-۱۵ ساعت
  • نوزادان (۰ تا ۳ ماه): ۱۴ تا ۱۷ ساعت

کودکانی که کمتر می خوابند، نسبت به کودکانی که خواب کافی دارند، چاق ترند و اضافه وزن بیشتری دارند کم خوابی باعث برهم خوردن سوخت و ساز و سیستم غدد درون ریز بدن کودکان، درست در سنین رشد آنها می شود.

تشخیص چاقی در کودکان

یک روش مطمئن برای گفتن اینکه آیا فرزند شما در واقع دارای اضافه وزن یا چاقی است، با محاسبه شاخص توده بدنی (BMI) فرد است. در کودکان و نوجوانان شاخص توده بدنی مناسب بستگی به سن و جنسیت آنها دارد و طبیعی است که در سنین مختلف، کودکان شاخص توده بدنی متفاوتی داشته باشند زمانی که وزن کودک بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلوگرم باشد، کاهش وزن از طریق ورزش و رژیم غذایی می‌تواند کار مأیوس‌کننده‌ای تلقی شود. در چنین موردی، جراحی چاقی تنها گزینه مؤثر است که بسیاری از والدین به آن می‌اندیشند

با این همه باید دید که آیا فرزند شما کاندید خوبی برای جراحی لاغری هست یا خیر. برای پاسخ به این سوال باید از بهترین جراح لاغری خوب  وقت مشاوره دریافت کنید. جراح لاغری پس از معاینه می تواند نتیجه بگیرد که کدام روش جراحی لاغری عبارتند از:  عمل معده اسلیو (رایجترین و پرطرفدارترین روش لاغری) عمل بای پس معده (خودش شامل چند روش دیگر است) ساسی بای پس معده باندینگ معده و … برای وی مناسب است.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : دو شنبه 12 اسفند 1398
نظرات
چاقی و بیماری های مرتبط با آن

اگر با محاسبه BMI وزن شما حدودا ۲۰% از وزن نرمالتان بیشتر باشد شما یک فرد چاق محسوب می شوید البته افرادی که چاق هستند همه ی این مشکلات را ندارند. اما اگر یکی از اعضای خانواده ی شما سابقه ی این بیماری ها را داشته باشند احتمال مبتلا شدن شما بیشتر می شود  این روزها، روش های لاغری با جراحی زیادی برای کاهش اضافه وزن مفرط مانند:  عمل اسلیو معده، عمل جراحی ساسی،و … وجود دارند هر کسی نمیتواند این عمل را انجام دهد. اگر واقعا میخواهید این عمل برای شما انجام شود حتما باید هوشیار باشید و به یک پزشک متخصص جراحی لاغری خوب مراجعه کنید

وزن اضافه می تواند باعث افزایش فشار خون و افزایش کلسترول شود که هر دو مورد ریسک ابتلا به بیماری های قبلی و سکته را بالا می برند.

دیابت نوع دوم

اکثر افرادی که دیابت نوع دوم دارند چاق هستند. شما می تواند با کاهش وزن، پیروی از یک رژیم غذایی متعادل، داشتن خواب کافی و ورزش جلوی گسترش دیابت نوع دوم را بگیرید.

سرطان

سرطان روده، سینه (بعد از یائسگی)، آندومتر (پوشش داخلی رحم)، کلیه و مری با چاقی مرتبط است. بعضی از مطالعات نشان داده است که چاقی با سرطان کیسه ی صفرا، تخمدان ها و لوزالمعده نیز مرتبط است.

بیماری کیسه ی صفرا

یکی از بیماری های رایج برای افراد چاق، بیماری کیسه ی صفرا و سنگ کیسه ی صفرا است.

استئوآرتریت

استئوآرتریت یک بیماری مفصلی است که اغلب بر روی زانو، مفصل ران و پشت تاثیر می گذارد 

نقرس

نقرس یک بیماری است که بر روی مفاصل اثر می گذارد.

آپنه ی خواب

یک نوع اختلال در خواب است که با چاقی مرتبط است.

سندروم متابولیک

سندروم متابولیک به شرایطی ( فشار خون بالا، قند خون بالا، چربی زیاد در اطراف شکم، میزان غیر طبیعی کلسترول) گفته می شود که با هم ریسک ابتلا به بیماری های قلبی، سکته و دیابت را افزایش می دهند.

اثرات روانی در افراد مبتلا به چاقی مفرط

در فرهنگ هایی که جذابیت فیزیکی افراد به لاغر بودن آن ها وابسته است، افرادی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند همیشه از وزن خود ناراحت هستند و رنج می برند. افراد چاق معمولا به خاطر شرایطی که دارند از طرف اطرافیان سرزنش می شوند و ممکن است آنها این وضعیت او را به تنبلی و سست اراده بودن ربط بدهند. خیلی غیر عادی نیست اگر این افراد از جامعه دوری کنند یا سعی کنند وارد روابط عاطفی نشوند.

تعداد بازدید از این مطلب: 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : سه شنبه 6 اسفند 1398
نظرات
آیا کاهش وزن می تواند راهی برای درمان آسم باشد؟

آیا کاهش وزن می تواند راهی برای درمان آسم باشد؟

 اکثر افرادی که بیش از اندازه چاق هستند، به سختی نفس می کشند و تنفس آن ها با خس خس همراه است. برای اینکه تا حدودی متوجه شوید چاقی مفرط دارید یا خیر, می توانید با BMI که یک روش اندازه گیری غیر مستقیم است اما ثابت شده که در اکثر مردم شاخصی قابل قبول برای محاسبه اضافه وزن به حساب می آید. همچنین به دلیل اینکه محاسبه BMI دقیق کار آسانی است، هر شخص می تواند به راحتی و با قرار دادن قد و وزن خود در فرمول، عدد آن را به دست آوردمعمولا در چنین شرایطی، انگشت سرزنش به سمت آسم می رود. همچنین ممکن است بیمار سابقه ی آسم داشته باشد اما با افزایش وزن علائم آن بیشتر از پیش بروز کند.

در واقع، رابطه ی بین چاقی و آسم یک رابطه ی دوطرفه است و هر دو علت و معلول یکدیگرند. به عبارت ساده تر، چاقی باعث بروز آسم و آسم باعث افزایش وزن بیمار می شود.

آسم چیست؟

آسم یک بیماری مزمن است که مجاری هوا را تحت تاثیر قرار داده و تنفس را برای بیمار مشکل می کند. 

  • سرفه
  • خس خس کردن
  • تنگی نفس
  • تنگی قفسه سینه

در صورتی که آسم شدید باشد، مواردی همچون تضعیف فعالیت های روزانه و عدم توانایی در تکلم هم به چشم می خورد.

آیا کاهش وزن می تواند راهی برای درمان آسم باشد؟

کاهش وزن همواره به عنوان یکی از اساسی ترین گزینه های درمان آسم برای بیماران چاق در نظر گرفته می شود. اگرچه موارد دیگری مثل ترک سیگار و جلوگیری از تحریک آلرژی نیز باید مراعات شوند، اما کاهش اضافه وزن مفرط در درمان آسم یک فاکتور کلیدی است.

از آنجایی که تنفس حیاتی ترین عمکرد بدن برای زنده بودن است، هر گونه اختلال در آن باید در سریع ترین زمان ممکن رفع شود. رژیم غذایی و ورزش راهکار معقولی برای کاهش وزن سریع نیستند. برای چنین مواردی جراحی لاغری بهترین روش ممکن است. جراحی هایی مثل عمل اسلیوباعث کاهش حجم معده شده و با سرعت معقولی، وزن بیمار را به حد نرمال می رسانند. پس از جراحی لاغری مشکلاتی مثل آسم نیز بر اثر کاهش وزن از بین می روند اگر به دنبال یک جراح لاغری در تهران هست دکتر عنبرا جراح و متخصص لاپارسکوپی با بیش از 14 هزار عمل موفق در زمینه جراحی چاقی فعالیت می کنند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 12 بهمن 1398
نظرات
دیابت بارداری چیست؟

 دیابت بارداری چیست؟

 

 

دیابت زمانی اتفاق می افتد که گلوکز یا قند خون بسیار بالا باشد. گلوکز خون مهمترین منبع تامین انرژی بدن بوده و از غذاهایی که میخوریم تهیه می شود. انسولین هورمونی است که از پانکراس ترشح می شود و به گلوکز موجود در غذا کمک می کند تا به سلول های بدن برسد و در آنجا مصرف شود. 

 در واقع دیابت ممکن است خفیف یا شدید باشد اما در تمامی موارد دیابت باید بسیار جدی گرفته شود. انواع دیابت عبارت است از: دیابت نوع یک، دیابت نوع دو و دیابت بارداری.

دیابت بارداری چیست؟

نوع سوم دیابت، موقتی است و در طی دوران بارداری اتفاق می افتد. بین ۳ تا ۲۰ درصد از زنان باردار به دیابت بارداری مبتلا می شوند. داشتن دیابت بارداری می تواند احتمال دیابتی شدن جنین و مادر را افزایش می دهد.

عوارض دیابت بارداری

بالا بودن قند خون در دوران بارداری می تواند به جنین و مادر آسیب وارد کند و احتمال بیماری های زیر را افزایش دهد.

  • فشار خون بالا
  • پره اکلامپسی
  • سقط جنین یا مرده به دنیا آمدن جنین
  • نقص مادرزادی

پیشگیری از انواع دیابت

غذاهای سالم بخورید: غذاهای پر فیبر را جایگزین غذاهای چرب و کربوهیدراته کنید. سعی کنید بیشتر میوه، سبزیجات و غلات کامل مصرف کنید. این رژیم غذایی ممکن است دلتان را بزند به همین دلیل در مصرف آنها مدام تنوع ایجاد کنید.

  • فعالیت های فیزیکی تان را افزایش دهید
  • وزن کم کنید

سعی نکنید در طول بارداری وزن کم کنید اما بهتر است راجع به میزان مجاز و استاندارد افزایش وزن در دوران بارداری با پزشک خود مشورت کنید.

برای درمان یا کنترل دیابت چه می توان کرد؟

شما می توانید با انتخاب تغذیه ای سالم، ورزش مداوم، کاهش استرس، تغییرات کوچک در رویه زندگی و داروهای کاهش دهنده قند خون، بیماری را کنترل کنید.

با اینکه روش های طبیعی لاغری همیشه در اولویت هستند اما در برخی موارداگر جز افرادی هستید که از چاقی مفرط رنج می برید باید این مژده را به شما بدهیم که با عمل لاغری می توانید با یک تیر دو نشان را بزنید. تاثیر عمل اسلیو معده بر بهبود دیابت نوع دو عالی است چرا که این جراحی که به تازگی بسیار فراگیر شده است هم می تواند راه حلی برای چاقی و اضافه وزن باشد متخصص جراحی لاغری، عمل چاقی را به روش جراحی لاپاراسکوپی، تحت بیهوشی عمومی و در کمتر از یک ساعت انجام می دهد.

 

 

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : سه شنبه 17 دی 1398
نظرات
دلایل چاقی بعد از ازدواج

دلایل چاقی بعد از ازدواج

 

 

زمانی که زوجین در کنار هم آسوده اند، به تماشای تلویزیون می نشینند و همزمان شروع به خوردن خوراکی می کنند و زمان از دستشان در می رود. وقتی نوبت به خوردن غذا می رسد، چیزی که اتفاق می افتد این است که یکی از زوجین، حتی اگر بعضی غذاها را دوست نداشته باشد، به خاطر علاقه و اشتهای وافر دیگری آنها را می خورد

در یک ازدواج عاشقانه، زن همیشه سعی می کند تا همسر خود را خشنود سازد

بسیاری از زنان وقتی که ازدواج می کنند، استارت پختن و درست کردن انواع غذاهای خوشمزه، و دیگر غذاهای چاق کننده را می زنند. این هنر عروس خانم منجر به ساخته شدن چربی می شود. بیشتر افراد تا زمانی که روی ترازو نرفته اند، متوجه نمی شوند که چقدر اضافه وزن پیدا کرده اند. تا قبل از آن، از طعم و ظاهر غذاهای شگفت انگیز همسر جان لذت می برند.

در یک ازدواج بی عشق، زوجین از سر ناامیدی و افسردگی به خوردن غذا پناه می برند.

آیا رابطه ی جنسی منظم زن را چاق می کند؟

این مسئله هم برای زنان و هم برای مردان صدق می کند و ارتباطی با جنسیت و رابطه ی جنسی ندارد. اغلب آسودگی خاطر از بودن در یک رابطه ی همیشگی و حس امنیت است که موجب چاقی بعد از ازدواج می شود. افراد متاهل بیشتر از مجردها غذا می خورند. اگر می خواهید به چاقی بعد از ازدواج مبتلا نشوید، مرتب ورزش کنید و یک رژیم غذایی سالم داشته باشید در صورتی که فرد نتواند با ورزش و رژیم غذایی وزن کم کند جراحی لاغری کمک می کند تا وزن کم کنند. و یا دچار مشکلات و بیماری های ناشی از چاقی باشد، عمل لاغری می تواند گزینه ی مناسبی برای وی باشد.

جراحی چاقی به چه منظور انجام می شود؟

 

جراحی چاقی اغلب زمانی انجام می گیرد که بیمار روش های طبیعی کاهش وزن مانند رژیم لاغری و ورزش را امتحان کرده، ولی جوابی نگرفته باشد.

این روزها، روش های جراحی زیادی برای کاهش اضافه وزن مفرط مانند: اسلیو معده، عمل بای پس معده، بالون، حلقه و … وجود دارند که عمل اسلیو معده یکی از بهترین، سریع ترین و بی خطرترین آنهاست.پس از اینکه تصمیم به انجام جراحی گرفتید ،در موردمتخصص جراح لاغری تحقیق کنید اگر نگران هزینه ی جراحی هستید باید بگم که هزینه چاقی و اضافه وزن بسیار بیشتر از هزینه عمل اسلیو می باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : یک شنبه 15 دی 1398
نظرات
چرا چاقی می تواند منجر به سرطان شود؟

بافت های چربی خصوصا چربی های دور شکم، مواد شیمیایی تولید می کنند که عملکرد بدن و سلول ها را تغییر می دهد. 

با فعال شدن پاسخ التهابی بدن، سیگنال های رشد سلول ها نیز فعال شده و در نهایت منجر به سرطان می شود. این واکنش بدن کاملا طبیعی است زیرا التهاب بخشی از روند ترمیم بدن در زمان بیماری یا آسیب دیدگی است. مشکل اینجاست که فعال بودن دائمی این پاسخ التهابی می تواند بر DNA سلول های سالم تاثیر گذاشته و موجب سرطانی شدن آنها شود.

شاید باورش سخت باشد، اما چاقی و اضافه وزن، امروزه به یکی از بزرگترین مشکلات مردم جهان تبدیل شده که هیچ گروه سنی نیز از آن مسون نمانده است. طبق گفته سازمان جهانی سلامت، بیش از یک سوم افراد بالای ۲۰ سال و یک ششم کودکان و نوجوانان چاق محسوب می شوند.

چاقی در کودکان

چاقی در کودکان مشکلی است که بعضی از کودکان و نوجوانان را تحت تاثیر قرار می دهد. وزن کودکان چاق، نسبت به سن و قدشان، بیشتر از حد معمول است.

چاقی در کودکان مشکلات زیادی را به بار می آورد؛ مشکلاتی مانند دیابت، فشار خون و کلسترول بالا که از کودکی شروع شده و تا بزرگسالی ادامه می یابند. بسیاری از کودکان چاق تا بزرگسالی نیز چاق باقی می مانند، به خصوص اگر یکی از والدین و یا هردو چاق باشند همچنین ممکن است موجب اعتماد به نفس ضعیف و افسردگی گردد.

آیا جراحی لاغری خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد؟

یکی از بهترین و موثرترین روش های لاغری برای افرادی که از چاقی مفرط رنج می برند، جراحی لاغری است. جراحی های لاغری می تواند از نوع بای پس یا اسلیو معده، حلقه قابل تنظیم معده و روش های قدیمی تر مثل بالون معده باشد.

از آنجایی که کاهش وزن ناشی از جراحی لاغری بدون بازگشت می باشد، محققان بهتر می توانند اثرات آن را بر ریسک ابتلا به سرطان بررسی کنند. و به احتمال زیاد این اثرات بیشتر مربوط به مزایای لاغری می باشد تا تغییراتی که افراد بعدا برای پیشگیری از سرطان در رویه ی زندگی شان ایجاد می کنند.

افرادی که با رژیم لاغری و ورزش نتوانسته اند چربی قسمت هایی از بدن خود را از بین ببرند جراحی لاغری در تهران با روش لاپاراسکوپی پیشرفته توسط دکتر طاها عنبرا انجام می شود می توانند مشاوره های لازم جهت لاغر شدن و لاغر ماندن را از ایشان بگیرند

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : دو شنبه 9 دی 1398
نظرات

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید